måndag 18 juli 2011

Astma



Jag har länge haft astma, men på sista tiden har det blivit värre.
jag fick diagnosen när jag gick på högstadiet och klagade över att jag hade svårt att andas när jag var med på gymnastiken.

Men symptomen har kommit och gått lite som det velat känner jag. för ibland så känner jag inte av det alls, och då blir jag rentutav slarvig och tar inte min diskus alls... och så kan det pågå i flera månader...

men nu idag så hade jag svårt att säga en hel mening utan att ta stora andetag mellan nästan varje ord.
När sådant händer blir det som ett uppvaknande känner jag. man borde se efter sig själv bättre.

Jag använder en så kallad diskus. som ser ut såhär.

Vilket inte är så vanlig.
Många föredrar att använda astmaspray av den här sorten
Av egna erfarenheter så gillar jag verkligen inte denna... den smakar skit och är svår att inhalera korrekt.

så jag föredrar diskus som inte har ett illasmakande pulver och är lätt att få fram rätt mängd i.

Men ja, Smaken är som baken ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar